W dniach 21-22 listopada 2019 odbyła się konferencja Tech Food Practic zorganizowana przez firmę MARCOR przy współorganizacji firm: Polska Grupa Inżynieryjna, Kersia, ATER, GWE Pol_Bud, Big Pol – Fundusze Pomocowe, SPIRAX SARCO, FRIZO, db ENERGY, ELEKTRONIKA SA, NEUMO, ActivTek, CES, AQUAPHOR, WATERLEAU, Milk Hydrosan, DetaPTech, TRMEW Obrót.
Podczas tego panelu odbyły się dwa wykłady, w tym:
Wiesława Wasilewskiego z firmy BIG POL, pt. „Dotacje w praktyce – sposoby finansowania inwestycji”;
Podczas tego panelu odbyły się dwa wykłady, w tym:
Wiesława Wasilewskiego z firmy BIG POL, pt. „Dotacje w praktyce – sposoby finansowania inwestycji”;
W dniach 11-12 września 2019, w Centrum Targowo Kongresowe Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie, odbył się VI KONGRES BEZPIECZEŃSTWA ŻYWNOŚCI.
12.09.2019 Wiesław Wasilewski, prezes Zarządu BIG-POL Sp. z o.o., prowadził wykład pt. „Dotacje w praktyce – przetwórstwo spożywcze”
12.09.2019 Wiesław Wasilewski, prezes Zarządu BIG-POL Sp. z o.o., prowadził wykład pt. „Dotacje w praktyce – przetwórstwo spożywcze”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich - Działanie 3.2 „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym”. jest to dotacja (refundacja części poniesionych kosztów) dla producentów, przetwórców min. mleka i jego przetworów posiadających unijne lub krajowe systemy jakości:
SYSTEMY UNIJNE:
SYSTEMY KRAJOWE:
Maksymalna kwota dotacji (70%) dotyczy wielkości do 2,5 mln złotych netto kosztów kwalifikowanych.
Podmioty spółdzielcze mogą realizować kampanię reklamowa samodzielnie a inne podmioty muszą tworzyć grupy producentów (NIE Grupy Producenckie) poprzez czasowe konsorcja czy inne cywilno-prawne formy prawne.
W tym działaniu NIE MA ograniczenia co do wielkości podmiotu który może skorzystać z dotacji.
SYSTEMY UNIJNE:
- ChNP - chronione nazwy pochodzenia
- ChOG – chronione oznaczenia geograficzne
- GTS – gwarantowana tradycyjna specjalność
SYSTEMY KRAJOWE:
- IP - Integrowana produkcja
- JT - Jakość i Tradycja
- QMP
- PQS
- QAFP
- tuszki, elementy i mięso z kurczaka i młodej polskiej gęsi owsianej
- kulinarne mięso wieprzowe
- wędliny
Maksymalna kwota dotacji (70%) dotyczy wielkości do 2,5 mln złotych netto kosztów kwalifikowanych.
Podmioty spółdzielcze mogą realizować kampanię reklamowa samodzielnie a inne podmioty muszą tworzyć grupy producentów (NIE Grupy Producenckie) poprzez czasowe konsorcja czy inne cywilno-prawne formy prawne.
W tym działaniu NIE MA ograniczenia co do wielkości podmiotu który może skorzystać z dotacji.